Brussels Airlines lanceert nieuwe prijsformules

De klanten van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines kunnen voortaan een keuze maken uit vier prijsklassen. Nieuw is de vorige maand al aangekondigde lowcostformule, met retourvluchten vanaf 69 euro.

De klanten van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines kunnen voortaan een keuze maken uit vier prijsklassen. Nieuw is de vorige maand al aangekondigde lowcostformule, met retourvluchten vanaf 69 euro.

Traditioneel moeten klanten kiezen tussen een lage prijs zonder dienstverlening, of veel diensten maar tegen een hoge prijs, stelde Nathalie Erdmanis, de nieuwe vicepresident marketing van Brussels Airlines. “Dat beantwoordt niet aan de noden van de verschillende types passagiers. Wij gaan voor een strategie zonder compromis, noch op de prijs, noch op de dienstverlening.”

Dat leidt tot vier prijsklassen, gaande van de lowcostformule Check&Go (retourvlucht vanaf 69 euro, alleen handbagage) tot de duurste klasse Bizz&Class (vanaf 699 euro). De nieuwe positionering gaat gepaard met een reclamecampagne die draait rond de baseline “We go the extra smile”. De campagne focust op de dingen die je wél mag doen – de “do’s” – in en rond het vliegtuig, omdat er al zoveel niet mag of verboden werd.

“We hebben het gevoel dat vliegen voor veel mensen stress is geworden, in plaats van plezier zoals het aan aantal jaren geleden was”, aldus nog Erdmanis. “Wij willen dat plezier terugbrengen.” “Brussels Airlines was een beetje verdwenen uit de hoofden van de mensen”, luidde het bij het reclamebureau TBWA, dat de campagne ontwierp. “Hiermee willen we de luchtvaartmaatschappij opnieuw op de ‘short list’ krijgen van mensen die op reis willen gaan.” (BELGA/AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content