Vogue met Adele op cover had uitzonderlijk slechte verkoop

De zangeres van monsterhit Someone Like You deed de verkoopcijfers van de Britse Vogue ongezien kelderen.

De oktober-editie van de Britse Vogue was een van de slechtst verkopende ooit. Covergirl Adele, nochtans een bijzonder begenadigd en geliefd zangeres, deed de verkoopscijfers van het magazine bijna ongezien kelderen, aldus hoofdredactrice Alexandra Shulman. In oktober werd de cover van de Britse Vogue uitgedost met zangeres Adele, bekend van monsterhits als Rolling In The Deep en Someone Like You. Ondanks haar enorme populariteit wist Adele haar succes niet te verzilveren in de vorm van magazineverkoop. Sterker nog: de oktober-editie was een van de slechtst verkopende Vogues ooit! “Sterren uit de muziekwereld doen het nooit goed op covers”, sust hoofdredactrice Alexandra Shulman. Gelijk heeft ze, want ook de Vanity Fair waarop tieneridool Justin Bieber prijkte kende ongezien slechte verkoopcijfers.

“Ik denk dat lezers een band moeten voelen met de persoon van de cover, los van hoe die persoon eruit ziet”, aldus Shulman. “Het ultieme bewijs daarvan was onze millennium issue, met een spiegelende cover waarin onze lezers zichzelf konden zien. Dat was tot nu toe onze best verkopende editie.” Shulman mikt voor de toekomst onder meer op Kate Middleton, die daarmee in de voetsporen van haar overleden schoonmoeder zou treden. Princess Diana heeft maar liefst vier Vogue-covers op haar naam staan.

Ook de Amerikaanse Vogue deed beroep op Adele als covergirl. De verkoopcijfers van deze maart-editie zijn nog niet vrijgegeven, maar ook rond die cover was veel controverse. De zangeres was immers helemaal bijgewerkt, aldus een boos lezerspubliek. Het feit dat net Adele zo fel was gephotoshopt zette kwaad bloed. De zangeres gaat immers prat op haar natuurlijke, gezonde, ietwat ronde uiterlijk. “Ik heb nooit naar tijdschriften of videoclips gekeken en gedacht; zó moet ik er dus uitzien als ik succesvol wil worden”, aldus de zangeres destijds. (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content