Is Adam Senn de nieuwe David Gandy?

Als de naam Adam Senn je nu nog niets zegt, zal daar snel verandering in komen: Senn is namelijk het gezicht van The One Sport, het nieuwe parfum van Dolce & Gabbana.

Als de naam Adam Senn je nu nog niets zegt, zal daar snel verandering in komen: Senn is namelijk het gezicht van The One Sport, het nieuwe parfum van Dolce & Gabbana.

In 2007 nam Dolce & Gabbana een risico door een onbekende naam als David Gandy te casten voor zijn Light Blue campagne. Tot op de dag van vandaag zijn er weinig beelden die zo op het collectieve geheugen van de mannenliefhebbende bevolkingshelft staan gegrift als de zuiderse Gandy in zijn witte zwemslip op een afgedreven motorbootje. De intussen 31-jarige Brit groeide uit tot een van de weinige mannelijke sekssymbolen van deze tijd.

Is Adam Senn hetzelfde lot beschoren? In tegenstelling tot Gandy is de in Parijs geboren Senn geen onbekende in de mode- en beautywereld. Hij verscheen in 2003 al eens – met afgezakte slip – in een reclamecampagne van Gucci en liep verschillende modeshows voor Versace, Valentino en ook Dolce & Gabbana. Toch is hij nog mijlenver verwijderd van de etherische status van David ‘The Body’ Gandy.

“Ik besteed heel weinig aandacht aan mijn uiterlijk”, zegt Senn aan de krant Telegraph. “Ik droog mijn haren niet en gebruik geen kam.” Een boy next door in hart en nieren of een doordachte imagomakelij van een vals bescheiden engel? We weten het niet. Dat je nog van Senn zal horen, daar zijn we alvast ‘heilig’ van overtuigd. (VF)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content