Hoe een jurk van Jennifer Lopez aan de basis lag van Google Image Search

© Reuters

Er zijn bepaalde rodelopermomenten die iedereen zal bijblijven. Britney Spears en Justin Timberlake in denim. Lupita Nyong’o in Prada. Jennifer Lopez in “die ene jurk”. Het diep uitgesneden niemendal van Versace gaf echter niet enkel J-Lo’s carrière een boost, zo blijkt nu.

Lang voor Kim Kardashian het internet kraakte, was er Jennifer Lopez die het internet creëerde, thans, toch in de vorm waarin wij het internet vandaag kennen, meldt The Telegraph. Googletopman Eric Schmidt heeft immers bekend gemaakt dat de veelbesproken doorschijnende Versacejurk met duizelingwekkend decolleté die J-Lo vijftien jaar geleden naar de Grammy Awards droeg de katalysator achter Google Images was.

“Toen we Google lanceerden stonden mensen versteld over wat voor een schatkist aan informatie er binnen handbereik kwam door het intikken van een aantal zoekwoorden”, aldus Schmidt in een artikel op Project Syndicate.

Maar toen de uitzending van de Grammy Awards in 2000 plots inzoomde op Jennifer Lopez in een veelkleurig, laag uitgesneden Versace jurk bleek dat op dat moment nog niet àlles te vinden was.

“We realiseerden toen dat we nog niet konden bieden wat mensen op dat moment wilden vinden: een foto van Jennifer in die jurk”, zegt Schmidt. “We zijn toen ook gaan inzetten op beeld en Google Image Search was geboren.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content