‘Er gaat zoveel verloren door de constante drang om te instagrammen’ (Karlie Kloss)

© Reuters

Een van de bekendste topmodellen mét een indrukwekkend aantal Instagramvolgers, 2.1 miljoen om precies te zijn, is van oordeel dat er ook heel wat nadelen zijn aan sociale media zoals Instagram.

De Amerikaanse Karlie Kloss heeft het helemaal gemaakt als topmodel. De 22-jarige liep de grootste shows, wordt ingeschakeld door de bekendste modelabels en heeft een indrukwekkend adressenboekje vol bekende vrienden. Ze is ook alomtegenwoordig op Instagram. Haar meer dan 2 miljoen volgers kunnen haar doen en laten op de voet volgen.

‘Ik denk dat er toch iets essentieels verloren is gegaan als gevolg van die constante drang om alles te willen delen. Mensen zijn niet meer ‘in het moment’, maar willen gewoon als eerste tweeten welke nagellakkleur ze backstage bij Calvin Klein gezien hebben’, klinkt het bij Kloss.

With my squad at #BRITs2015

Een foto die door karliekloss is geplaatst op

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

‘Dat we niet meer gewoon iets over ons heen kunnen laten komen, is niet iets wat alleen bij modellen zo is. De moderedacteurs zitten de hele tijd tijdens shows foto’s te delen en niet gewoon te genieten. En dat heeft zowel zijn voor- als nadelen’, gaat ze verder. ‘Maar ik denk ook niet dat ik opeens minder zou kunnen delen. Iemand als Kate Moss heeft geen nood aan die visibiliteit op de sociale media. Zij is altijd al zo’n mysterie geweest, laten we dat zo houden.’

Karlie Kloss ziet natuurlijk niet enkel negatieve kanten van de sociale media. ‘Het is ook een erg democratische vorm van communiceren. Zo kan een populaire blogger, die echt heel interessante zaken te vertellen heeft, ook een plekje op de eerste rij van een show bemachtigen.’ (AB/ via elle.com)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content