Ironisch extraatje: het is niet eens de echte Barbie. De foto hoorde bij een artikel van het (ironische) Amerikaanse magazine The Onion uit 2005 dat vermeldde dat "vrouwen geen ondernemingen leiden," maar dat ze "achter de schermen werken om de visie van een man aan het licht te brengen." (Voor de liefhebbers: het artikel bevat ook quotes als "Wat ga je zeggen als je dochter huilend thuiskomt omdat ze wéér werd gepasseerd voor een promotie? Het zou gemakkelijker zijn als ze opgevoed zou zijn met poppen als Glazen Plafond American Girl, Service Sector Bratz of Maria de dienstmeid.")

In het totaal resulteerde de zoekopdracht op 'CEO' in slechts 11 % vrouwen. Toch zijn 27 % van de CEO's in de Verenigde Staten vrouw. Aan de andere kant leverde de zoekopdracht 'telemarketeer' 64 % vrouwen op, terwijl mannen en vrouwen in die sector gelijk verdeeld zijn.

Ironisch extraatje: het is niet eens de echte Barbie. De foto hoorde bij een artikel van het (ironische) Amerikaanse magazine The Onion uit 2005 dat vermeldde dat "vrouwen geen ondernemingen leiden," maar dat ze "achter de schermen werken om de visie van een man aan het licht te brengen." (Voor de liefhebbers: het artikel bevat ook quotes als "Wat ga je zeggen als je dochter huilend thuiskomt omdat ze wéér werd gepasseerd voor een promotie? Het zou gemakkelijker zijn als ze opgevoed zou zijn met poppen als Glazen Plafond American Girl, Service Sector Bratz of Maria de dienstmeid.")In het totaal resulteerde de zoekopdracht op 'CEO' in slechts 11 % vrouwen. Toch zijn 27 % van de CEO's in de Verenigde Staten vrouw. Aan de andere kant leverde de zoekopdracht 'telemarketeer' 64 % vrouwen op, terwijl mannen en vrouwen in die sector gelijk verdeeld zijn.