Bono en vrouw in Vuitton-campagne

© Annie Leibovitz

U2-frontman Bono en zijn vrouw Ali Hewson zijn de nieuwste sterren in de Core Values campagne van Louis Vuitton.

U2-frontman Bono en zijn vrouw Ali Hewson zijn de nieuwste sterren in de Core Values campagne van Louis Vuitton. Ze treden daarmee in de voetsporen van onder meer Madonna, Sean Connery en Cathérine Deneuve.

Maar toch is het deze keer anders. Zo laat Vuitton voor het eerst kleding van een ander label toe. Het stel draagt Edun, het ethische merk van Ali Hewson, al is Vuitton er wel voor 49 procent aandeelhouder van. De tas aan de arm van Ali, versierd met een Keniaanse handgemaakte amulet, is een gemeenschappelijk ontwerp van Vuitton en Edun.

Bovendien gaan de opbrengst van de tas én Ali en Bono’s gage voor de shoot integraal naar Technoserve, een ngo die bedrijven in de ontwikkelingslanden helpt, naar de Conservation Cotton Initiative, dat duurzame landbouw in Afrika steunt en naar de Chernobyl Children International.

De foto’s werden gemaakt in Zuid-Afrika, en zoals alle beelden voor de Core Values Campagne geschoten door Annie Leibovitz. De campagne verschijnt half september.

Tijdens de Modeweek van Parijs zetten Vuitton en Edun ook samen een tijdelijke tentoonstelling op over hedendaagse Afrikaanse kunst. Ze loopt van 5 tot 17 oktober.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content