Bevestigd: Lana Del Rey is het nieuwe H&M gezicht

De popzangeres Lana Del Rey zal te zien zijn in de herfstcampagne van de Zweedse modeketen H&M.

Popidool Lana Del Rey, bekend van de hitsingle Video Games, wordt het nieuwe gezicht van de H&M herfstcampagne. Dat maakte de Zweedse modeketen zelf bekend via twitter.

We beginnen langzaamaan een patroon te herkennen: een gerucht over H&M wordt de wereld in gekatapulteerd, de keten zwijgt in alle talen en komt enkele weken later met de bevestiging (zie ook Maison Martin Margiela en Anna Dello Russo). Vandaag confirmeerde H&M via twitter wat wij eind juni al in de wandelgangen hadden gehoord.

@hmbelgiĆ«: We bevestigen het nieuws! @LanaDelRey is het gezicht van H&M’s #herfst campagne

Lana Del Rey is sinds de verschijning van haar eerste single Video Games met haar jaren vijftig/zestigstijl een geliefd mode-icoon. Zo sierde Del Rey eerder het septembernummer, de belangrijkste editie, van de Britse Vogue. Ook lanceerde modemerk Mulberry een tas die naar de 26-jarige popster is vernoemd.

Del Rey – echte naam: Elizabeth Grant – werd wereldberoemd nadat zij haar ‘zelfgemaakte’ videoclip op YouTube plaatste en een platencontract tekende. Haar album Born to Die is een van de beste verkochte platen van de afgelopen tijd.

Naast haar carriĆØre als muze en muzikant klust de Amerikaanse schone ook bij als model sinds ze in januari een contract tekende bij Next Models. De H&M-klus is een van haar eerste grote campagnes waarmee ze in de voetsporen van onder meer David Beckham, Madonna en Kylie Minogue treedt. (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content