Hoe de Belgian mum de wereld verovert

18/10/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 16/10/18 om 15:54
Uit Nest van 19/10/18

Liefst tachtig miljoen chrysantenstekjes stuurt Gediflora jaarlijks naar kwekers in drie continenten. Het bedrijf heeft veertig vaste werknemers en tussen mei en oktober bovendien zo'n zeventig seizoenarbeiders, maar Elien Pieters is er trots op dat dit nog altijd een familiebedrijf is, met, zoals ze zegt, "een één op één relatie met de klanten." Of hoe je een wereldspeler kunt worden in een klein segmentje van de bloemenmarkt.

Bij Gediflora draait alles rond één activiteit: de veredeling en vermeerdering van chrysanten, en vooral de bolchrysant, die ze promoten als de Belgian mum. Ze kweken zelf ook een beperkt aantal planten voor verkoop, "om te weten wat er leeft op de markt en onze klanten, de chrysantenkwekers, beter te kunnen adviseren", zegt zaakvoerder Elien Pieters (34). Ze runt dit bedrijf, dat wortels heeft tot in Brazilië, Kenia en de VS, al acht jaar, samen met haar man David Daenens.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 2 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Nest-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Nest

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners