Op de kaart van de grote modesteden kun je vandaag niet meer om Los Angeles heen. Dit buitenbeentje, gelegen tussen de Mojavewoestijn en de Stille Oceaan en blakend onder de Californische zon, heeft wel een eigen uitstraling. Toen Tommy Hilfiger besloot om er zijn defilé te houden in Venice Beach creëerde hij dan ook een 'hyper-Californisch' Tommyland, compleet met kermis, foodtrucks, avocadotoasts, meisjes in microshorts, hipsters op rolschaatsen, graffitiartiesten, tweekleurige Volkswagenbusjes, millennials als vips en livemuziek van Fergie. Boven op dit supercoole decor werd grof ingezet om het see now buy now-principe te pushen. Een principe dat Hilfiger overigens, met de pragmatiek eigen aan de American dream, gretig adopteerde. Op 8 februari opende model Gigi Hadid de show. Dat was niet alleen wereldwijd livestream te volgen, de kleding kon ook meteen gekocht worden. In de pop-upwinkels in Coachella-festivalsfeer én via de app Tommyland Snap: Shop. Hop, even het silhouet op de catwalk inscannen en je werd op slag via de app naar de site gestuurd waar je de kleding kon kopen. Aan het eind van de dag waren achttien van de 55 looks volledig uitverkocht, hashtag sold-out.
...