Valentino ontwerpt collectie in teken van Shanghai

Voor de opening van zijn flagship store in de Chinese stad Shanghai ontwierp Valentino een speciale collectie. De lijn werd gecreëerd voor deze specifieke markt om de winkel te vieren en promoten. Dit is de eerste keer dat het Italiaanse modehuis zich richt op een één bepaald gebied.

Voor de opening van zijn flagship store in de Chinese stad Shanghai ontwierp Valentino een speciale collectie. De lijn werd gecreëerd voor deze specifieke markt om de winkel te vieren en promoten. Dit is de eerste keer dat het Italiaanse modehuis zich richt op een één bepaald gebied. ‘In deze collectie zal je heel wat aspecten terugvinden van onze visie op stijl,’ vertelden Maria Grazia Chiuri en Pierpaolo Piccioli, de creatieve directeurs van het label, aan Vogue. Ze legden uit dat de lijn hun visie op de ‘Valentino vrouw’ uitdrukt. Deze vrouw is elegant, glamoureus, speels en veelzijdig. ‘We werden ook geïnspireerd door de Chinese cultuur, dus we mixten onze cultuur met elementen van die van hun. Dat deden we bijvoorbeeld in de accessoires,’ aldus Grazia Chiuri en Piccioli.

Dit is hoogstwaarschijnlijk een eenmalig project aangezien het label het naar eigen zeggen al druk genoeg heeft met de gebruikelijke zes shows per jaar. ‘Het is de eerste keer dat we de collecties gemixt hebben. We hebben geen plannen voor toekomstige herhalingen aangezien onze agenda al erg vol staat,’ legden de creatieve directeurs uit.

De collectie bevat zowel prêt-à-porter als couture en is vanaf nu beschikbaar in Shanghai. De lijn landt in april ook in internationale winkels in New York, Parijs en Rome.

De modeshow die werd gehouden om de collectie te tonen kan herbekeken worden via een live stream, beschikbaar op de website van Valentino. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content