Colette maakte niet alleen faam door haar uniek gecureerde selectie van opkomende talent en gevestigde waarden uit de mode,- beauty,- design- en kunstwereld. De afgelopen twintig jaar werkte de concept store ook samen met heel wat grote namen uit de industrie. Een greep uit de mooiste collabs.
...

Colette maakte niet alleen faam door haar uniek gecureerde selectie van opkomende talent en gevestigde waarden uit de mode,- beauty,- design- en kunstwereld. De afgelopen twintig jaar werkte de concept store ook samen met heel wat grote namen uit de industrie. Een greep uit de mooiste collabs.Colette nam samen met creatief directeur op vlak van zijde, Bali Barret de iconische zijden sjaal van Hermès onder handen en lanceerde het onder de naam 'J'aime mon carré'. Het resultaat was een unieke samensmelting van Hermès' opvallende prints en een vleugje van Colettes kenmerkende blauwe kleur. In 2014 werd Colette voor het eerst even een sportclub en werkte ze samen met Speedo aan hun Get Fit-campange. In het mooiste zwembad van Parijs, Molitor, werden onder andere lessen aquagym georganiseerd en begeleid door experten. Colette slaagde er in het imago van het racerback badpak, dat Speedo als eerste op de markt bracht, een tikkeltje sexier te maken. We zouden het nu haast niet meer kunnen voorstellen, maar in 2011 werd de productie van de Stan Smith-sneaker door Adidas stopgezet. Met verkooppunten in en samenwerkingen met Dover Street Market, Barney's én Colette zetten de witte tennisschoen terug op de kaart. De Colette-versie bleef sober met enkele blauwe stippen op de tip van schoen. Nu drie jaar later is de schoen niet meer uit het straatbeeld weg te slaan, zonder blauwe stippen weliswaar. Jawel, je leest het goed. De Parijse concept store bracht in 2015 een collectie uit met de Amerikaanse Fast Food-keten. T-shirts, telefoonhoesjes en notebooks werden opgesmukt met de populairste gerechten van McDonald's.De samenwerking tussen Colette en Balenciaga's creatief directeur Demna Gvasalia beperkt zich niet enkel tot leuke slaapmaskers, potloden, Berni Sanders geïnspireerde mokken en exclusieve speed trainers. Het Franse modelabel neemt nog tot vijf augustus de gehele eerste verdieping van de concept store in. Centraal staat Balenciaga's mannencollectie voor de herfst van 17/18 en een exclusieve selectie van de vrouwencollectie. Ze worden feestelijk omringd door kunstinstallaties en je kan er gratis je nagels laten lakken. Dat Colette en Balenciaga niet vies zijn van een design-experiment bewezen ze ook door samen een fiets op de markt brengen, volledig bedrukt met het Balenciaga-logo. Uiteraard!Op 21 augustus zal het resultaat van de samenwerking tussen Colette en H&M gelanceerd worden en de kans is reëel dat die de geschiedenis in zal gaan als de laatste ooit. Daarom hoort de collectie met contrasterende stoffen, het bekende blauw van Colette en opvallende prints nu al thuis in dit overzicht, ondanks dat het nog niet in de rekken ligt.