Tourslipjes moeten uit straatbeeld verdwijnen

De reclamecampagne van lingeriefrabrikant Sloggi met slipjes in de kleuren van de klassementstruien van de Tour moet uit het straatbeeld verdwijnen.

De reclamecampagne van lingeriefrabrikant Sloggi met slipjes in de kleuren van de klassementstruien van de Tour moet uit het straatbeeld verdwijnen. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag.

De Jury voor Ehtische Praktijken inzake Reclame (JEP) ontving

klachtenbrieven over de reclameborden die sinds de start van de Tour de France in ons land te zien zijn. Volgens de JEP doet de reclame afbreuk aan “de menselijke waardigheid van de vrouw”.

Sloggi betreurt de beslissing en is verwonderd dat slechts een paar klachten voldoende waren om de campagne te laten stoppzetten. “Mocht de campagne een haast nationale heisa hebben veroorzaakt die de JEP bedolven zou hebben onder een berg van verontwaardigde klachten, dan zouden wij het verbod op de campagne best begrepen hebben”, aldus PR-verantwoordelijke Ann Raemaeckers.

Het reclamebureau RCA gaat wellicht niet in beroep tegen de

beslissing van de JEP. De campagne was slechts voor twee weken gepland.

Belga.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content