Tamara Mellon start eigen modelabel

© Reuters

De Britse ontwerpster, en medeoprichtster van Jimmy Choo, Tamara Mellon lanceert in november haar eigen modelabel.

De Britse ontwerpster, en medeoprichtster van Jimmy Choo, Tamara Mellon lanceert in november haar eigen modelabel.

Mellon richtte Jimmy Choo in 1996 op samen met de Maleisische schoenenmaker Mr. Jimmy Choo. In 2011 verliet ze het label nadat het werd opgekocht door het bedrijf Labelux. De ontwerpster gaf toen al aan ooit een eigen modelabel te willen hebben en nu is het zover. In november ligt de allereerste collectie van Tamara Mellon in de rekken.

Sensuele luxe

Het merk Tamara Mellon zal pret-à-porterkledij, handtassen en – uiteraard – schoenen verkopen. Met haar creaties wil de Britse ontwerpster de ideale stijl voor de moderne en sensuele zakenvrouw weergeven. De collectie sluit dus dicht aan bij Mellons eigen persoonlijkheid en stijl.

De kledinglijn staat voor comfortabele, draagbare luxe en omvat onder andere jumpsuits, trenchcoats en jassen waarin het door Mellon geliefde luipaardmotief vaak terugkomt. Ook de schoenen en handtassen ogen zeer luxueus, strak en vrouwelijk en vervolledigen zo een moderne en sexy look.

Ambitieuze plannen

Met haar label dat zich richt tot de drukke zakenvrouw, hoopt Tamara Mellon de mode-industrie ook een beetje te veranderen. Ze zal de unieke verkoopsstrategie ‘buy now, wear now’ toepassen. Dit wil zeggen dat ze jassen bijvoorbeeld nog niet in juli zal verkopen, maar pas vanaf september wanneer de herfst ook daadwerkelijk begint.
Deelnemen aan de fashion weeks zal de Britse ontwerpster daarom ook niet doen. Haar collecties zullen pas onthuld worden tijdens kleine presentaties vlak voor ze te koop worden aangeboden. “Ik ken geen enkele vrouw die er om zal malen dat we geen deel uitmaken van het gewoonlijke modeprogramma”, vertelde ze aan de Financial Times.

Mellon verwacht ook dat haar nieuwe label snel succes zal hebben. Eind 2014 zullen de eerste Tamara Mellonboetieks openen in Londen en New York. Binnen de vijf jaar hoopt de ontwerpster zo’n 60 winkels over de hele wereld te hebben. Bovendien zijn er plannen om de collectie tegen dan verder uit te breiden met onder meer zonnebrillen, lingerie, parfums en een make-uplijn.

Tamara Mellons allereerste – nog vrij beperkte – collectie wordt vanaf november verkocht via haar e-boetiek tamaramellon.com. De prijzen liggen tussen de 295 en 4.500 dollar. (EL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content