“Sportkleding wordt steeds modegevoeliger”

Dirk Schönberger, de nieuwe creatief directeur van Adidas’ sportafdeling, heeft grote plannen met het wereldbekende sportmerk.

Met de Londense Olympische Spelen in het verschiet, wordt de link tussen mode en sport steeds sterker. Dat beweert althans Dirk Schönberger, sinds mei dit jaar de nieuwe creatief directeur van de sportafdeling van Adidas.

Aan de Britse Vogue vertelt Schönberger dat mode en sport niet meer van elkaar los te koppelen zijn. “Al anderhalf decennium lang maken sportkleding en de zogenaamde ‘casual look’ deel uit van de modetrends. De idealisering van het lichaam is bovendien altijd al een focuspunt geweest in de modewereld.”

Ander soort sportmerkSchönberger gelooft dat na jaren van casualwear, mensen terug verlangen naar hogere vormen van creativiteit in hun garderobe.

“Met de SLVR-lijn van Adidas wil ik een ander soort sportmerk creëren. Met meer structuur, maar zonder daarom in te boeten aan comfort. Geen high-fashionlijn, maar wel ontworpen voor de modebewuste medemens.”

Anouck LepèreDat de 45-jarige Duitser grote plannen heeft voor de SLVR-lijn, kan al worden afgelezen uit de laatste herfst/wintercampagne 2011-12. Daarin werd het Belgische topmodel Anouck Lepère gefotografeerd door Vogue-habitué Willy Vanderperre.

De laatste jaren werkte Adidas ook al samen met verschillende grote ontwerpers als Yohji Yamamoto en Stella McCartney.

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content