Spectaculaire verkoopcijfers voor Valentino

© Reuters

Het afgelopen jaar heeft het Italiaanse modelabel de omzet verdubbeld. Dat is een hele prestatie voor een modelabel dat timmert aan de weg van de vernieuwing, in combinatie met de kwaliteit die het label wil blijven brengen.

Het afgelopen jaar heeft het Italiaanse modelabel de omzet verdubbeld. Dat is een hele prestatie voor een modelabel dat timmert aan de weg van de vernieuwing, in combinatie met de kwaliteit die het label wil blijven brengen. Dat schrijft de Britse Vogue.

De inkomsten van modelabel Valentino lagen in 2013 op een ongelofelijke 65 miljoen euro, terwijl het bedrijf zich een jaar eerder nog tevreden moest stellen met 34 miljoen aan inkomsten. Dat betekent dat het bedrijf zich op een jaar tijd enorm heeft kunnen herpakken en een inhaalbeweging heeft gemaakt waarmee ze hun inkomsten wisten te verdubbelen.

De CEO van Valentino, Stefani Sassi, gaf een woordje uitleg over hun vernieuwde strategie aan WWD. Hij vertelde dat Valentino zich in 2013 niet heeft toegespitst op het veroveren van nieuwe markten, maar dat ze zich geconcentreerd hebben op het verder binnendringen van bestaande winkels en markten. Het label zal dit jaar ook nog winkels openen in New York, Rome en Hong Kong.

Begin maart stelde Valentino hun laatste nieuwe collectie voor tijdens de modeweek in Parijs. Voor de herfst/wintercollectie 2014 liet het label zich inspireren door de jaren 70 met opvallende en kleurrijke prints, mini-jurkjes en plissérokken. Olivia Palermo en Anna Wintour, die aanwezig waren op de modeshow, waren alvast erg enthousiast. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content