Ramona (37) ruilde zakenwereld in voor eigen label: 'Ik wilde er competent uitzien zonder erbij te lopen als stewardess'

29/08/18 om 13:57 - Bijgewerkt op 03/09/18 om 09:12

De modewereld is geen voor de hand liggende sector, met zware concurrentie en veel onzekerheid. Wie waagt het vandaag nog om een eigen label op te richten? Ramona Wilmes lanceerde afgelopen lente het label Mona Wie, een collectie van elegante, tijdloze jurken.

Het gebeurt niet vaak dat iemand met tien jaar ervaring in de financiële wereld een boeiende job opgeeft om 'iets in de mode' te doen', lacht Ramona Wilmes. 'Ik heb altijd voor internationale zakenbanken en investeringsmaatschappijen gewerkt, onder meer in The City, het financiële hart van Londen. Ik ben een nerdy type. Ik vind die sector intellectueel uitdagend, bovendien was ik goed in wat ik deed. Toch begon het de laatste jaren te knagen: was deze omgeving mijn ultieme streefdoel? Geïnspireerd door de gedreven ondernemers die ik tijdens mijn carrière ontmoet had, besloot ik twee jaar geleden om een andere weg in te slaan en mijn eigen baas te worden.'
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners