Popping up in Cannes
De tijdelijke cumulatie van beau monde, VIP-feestjes, geldstaven en A-listers op de 64e editie van het filmfestival in Cannes biedt dé perfecte voedingsbodem voor pop-up stores.
Louis Vuitton Louis Vuitton onthulde zijn momentane boetiek net voor de start van het filmfestival. Op de mythische Boulevard de la Croisette herbergt de winkel vooral avondkleding en accessoires, alsook enkele exclusieve stukken. Met andere woorden, dé benodigdheden om een editie Cannes te overleven. De shop blijft open tot 31 augustus.
Christian Louboutin
In geen enkele andere stad is een winkel zo afhankelijk van ‘location, location, location’ als in Cannes. De schoenenontwerper plaatste zijn rondreizende truck ‘Le Carrosse Noir’ zondag dan ook pal neer op Palm Beach. Het zwarte gevaarte doet er nog tot dinsdag dienst als Christian Louboutin pop-up store. Voor wie geen drievoudige enkelbreuk ambiëert, zijn een paar teenslippers aangeraden bij een bezoekje aan de winkel.
Chanel Chanel opteerde voor een met gouden mozaïekjes bezette uitbreiding van zijn originele établissement. Op 22 mei duikt de pop-up store alweer onder de grond, maar tot dan vindt u er een selectie uit de lente 2011 collectie, accessoire- en make-uphoekjes en zelfs een exporuimte met jurken die ooit de lichamen van Michelle Williams, Keira Knightley – het gezicht van Coco Mademoiselle parfum – en Penélope Cruz omwasemden. Op de eerste verdieping bevindt zich een privé lounge, van waaruit de lucky few zicht hebben op de rode loper van het Palais des Festivals.
Valmont Het luxueuze Zwitserse beautyhuis lanceerde in Cannes een exclusieve pop-up Spa . In de Valmont Star’s Spa, gesitueerd in het Radisson Blu Hotel 1835 in Le Suquet, kunnen sterren als Uma Thurman, Tilda Swinton en Brad Pitt terecht voor een rode loperwaardige uitstraling.
Roberto Cavalli
Niet echt een pop-up store, maar wel de opening van de eerste Roberto Cavalli winkel in Cannes, op het nummer 67 van de Croisette.
Vincent Fobelets
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier