De talk of town in Milaan vandaag is het event van Philipp Plein gisterenavond. De Zwitser, gekend om het veelvuldig gebruik van stras en doodshoofden in zijn collecties, houdt wel van een feestje. Dat was gisteren niet anders. Rapper Tekashi 6ix9ine opende de show, (anderhalf uur te laat) op een hoger gelegen en met spiegels versierde catwalk.
...

De talk of town in Milaan vandaag is het event van Philipp Plein gisterenavond. De Zwitser, gekend om het veelvuldig gebruik van stras en doodshoofden in zijn collecties, houdt wel van een feestje. Dat was gisteren niet anders. Rapper Tekashi 6ix9ine opende de show, (anderhalf uur te laat) op een hoger gelegen en met spiegels versierde catwalk. Dat had weinig van doen met het defilé zelf, want hiervoor zocht Plein zijn inspiratie in de videoclips en looks van Michael Jackson. Leren jasjes, looks met veel riemen, glitter sokken, laarsjes en strakke pakken waren best letterlijke referenties aan de garderobe van the king of pop. Maar ook de klassieke Plein ingrediënten ontbraken niet: studs, stras, diep uitgesneden mini-jurken en veel logo's.Alles voor de showDe laatste look van het defilé was honderd procent Plein. Het model liep enkel gekleed in kaplaarzen boordevol stras, een string en blingbling topje een ere ronde. Het is duidelijk dat Plein niet wakker ligt van een veranderende kijk op vrouwelijkheid. Evenmin van de daarbij aansluitende #metoo beweging, want even later dook Chris Brown op het podium op. Hij verwierf naast zijn muziek vooral bekendheid om de manier waarop hij zijn ex Rihanna toetakelde.Foutje in de apotheose Terwijl Chris Brown stevig te keer ging op de catwalk, liepen Philipp Plein en zijn modellen ook nog eens de finale van zijn show. Dat moest eindigen in een indrukwekkende apotheose, compleet met een regen aan vuurwerk. Dat vuurwerk bleek helaas niet zo strategisch geplaatst, want zowel Edward Enninful van de Britse Vogue als Elizabeth Paton van de New York Times kregen de volle lading. Zij vertrokken meteen. Wij volgden al gauw, want de party die losbarstte, was overduidelijk niet bedoeld voor een traditioneel modepubliek, wel voor zijn klanten.