Patrick Robinson creatief directeur Armani Exchange

De kogel is door de kerk: Patrick Robinson is nieuw creatief directeur bij A/X Armani. Voor de eerste keer staat er een andere persoon achter A/X Armani Exchange dan Giorgio Armani zelf en dat is groot nieuws. Daarnaast maakte de Amerikaanse ontwerper Robinson recent nog bekend dat hij een eigen sportswear lijn zal opstarten. Dat meldt Women’s Wear Daily.

Voormalig creatief directeur van Gap, Patrick Robinson, settelt zich nu bij A/X Armani Exchange met diezelfde functie. Voor de eerste keer staat er een andere persoon achter A/X Armani Exchange dan Giorgio Armani zelf en dat is groot nieuws. Daarnaast maakte de Amerikaanse ontwerper Robinson recent nog bekend dat hij een eigen sportswear lijn zal opstarten. Dat meldt Women’s Wear Daily.

De zaken gaan goed ten huize Robinson. De ontwerper is aangesteld tot creatief directeur van A/X Armani Exchange; de meer toegankelijke versie van Armani’s hoofdlijn. Daar is hij verantwoordelijk voor marketing en productontwikkeling. Het is geen grote verrassing dat Robinson aan de slag gaat bij het Italiaanse merk. De ontwerper deed het ook al behoorlijk goed bij grote labels zoals: Gap, Paco Rabanne, Perry Ellis, Anne Klein en het Collezioni-label van Armani.

Eigen sportswear lijn

Naast zijn transfer naar A/X Armani Exchange, brengt Patrick Robinson ook zijn sportieve kledinglijn ‘Pashko’ uit. Een volledig nieuw project dat overleeft via crowdfunding, een soort alternatieve wijze om te investeren in veelbelovende projecten. Met zijn crowdfundingwebsite Kickstarter zamelde hij al een grote som geld in om zijn collectie uit te werken. Zijn nieuwe sportswear lijn is tijdloos en niet gelinkt aan de steeds veranderende trends. Eén ding is zeker: Patrick Robinson is terug. (JJ)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content