"Onze ouders hebben al twintig jaar een textielgroothandel en twee outletzaken. Maison Lab was dus een logische stap. De toekomst van de kledingverkoop ligt online. Onze vader stond direct achter het idee en adviseert ons ook voor Maison Lab - een goede leraar. Outletverkoop wordt soms met een scheef oog bekeke...

"Onze ouders hebben al twintig jaar een textielgroothandel en twee outletzaken. Maison Lab was dus een logische stap. De toekomst van de kledingverkoop ligt online. Onze vader stond direct achter het idee en adviseert ons ook voor Maison Lab - een goede leraar. Outletverkoop wordt soms met een scheef oog bekeken, maar kan heel trendy zijn. Sommige stukken komen zelfs uit de huidige collecties. Wat winkels te veel aan voorraad hebben, bieden wij aan met minstens vijftig procent korting. Merken als Supertrash, Essentiel, Levi's en Diesel zijn heel up-to-date, je bent dus mee met de mode. We komen uit een warm nest, gaan vaak samen op vakantie en hebben dezelfde vrienden. Maison Lab heeft die band nog versterkt. Met drie temperamentvolle karakters gaat het er soms hevig aan toe, maar we vullen elkaar goed aan. Dankzij haar ervaring in het familiebedrijf is Samira een uitstekende manager, Tahnee heeft een neus voor aankoop en Djalil staat in voor marketing en styling. Hij studeerde rechten, maar zijn hart ligt bij mode. Hij stelt de outfits samen voor onze fashion boxes, aan de hand van zes stijlprofielen. Die zijn deels gebaseerd op onze persoonlijkheden. Tahnee is onze wild spirit, een hipster. Djalil is een street kid, zijn stijl is meer urban. Samira ten slotte is klassiek en tijdloos. Voor medewerkers zijn onze onderlinge verschillen een uitdaging, zij moeten daar hun plaats in zien te vinden. Maar we zoeken voor hen ook de juiste plek, iedereen moet zich goed voelen bij zijn job." maison-lab.be TEKST JUTTA BUYTAERT & FOTO JOHAN JACOBS