Zomercampagne van SuitSupply onder vuur wegens seksisme

© SuitSupply

De nieuwe zomercampagne van de Nederlandse keten SuitSupply krijgt heel wat kritiek. In de beelden zien we een volledig aangeklede man in het gezelschap van vrouwen in bikini, of in een meer expliciete versie zelfs topless. Er gaan stemmen op dat het gaat om een seksistische campagne.

De nieuwe zomercampagne van de Nederlandse keten SuitSupply krijgt heel wat kritiek. In de beelden zien we een volledig aangeklede man in het gezelschap van vrouwen in bikini, of in een meer expliciete versie zelfs topless. Er gaan stemmen op dat het gaat om een seksistische campagne.

Op de websites van onder meer Daily Mail, Huffington Post en Cosmopolitan krijgt SuitSupply de volle lading. Er wordt de vergelijking gemaakt met de controversiële videoclip ‘Blurred Lines’ van Robin Thicke, waar ook volledig aangeklede mannen werden omringd door topless vrouwen.

De zomercampagne van SuitSupply wordt seksistisch en objectiverend genoemd. Om mannenkostuums te verkopen, zijn er immers geen halfnaakte vrouwen nodig, zo luidt het. De aandacht van de meeste kijkers gaat niet naar de nieuwe collectie, maar naar de modellen die niets van het merk aanprijzen.

Tijdens een chatsessie met medewerkers van de flagship-store van het label in New York, kreeg de keten tonnen kritiek. Er werd geopperd dat het bedrijf dringend een nieuw persbureau in de hand moet nemen.

Met of zonder bikinitop

Op de website van SuitSupply kunnen bezoekers kiezen tussen gecensureerde of niet gecensureerde foto’s. In de gecensureerde beelden dragen de modellen bikinitops en hemden terwijl deze in de andere versie achterwege werden gelaten.

Het is overigens niet de eerste keer dat SuitSupply onder vuur komt te liggen vanwege een campagne. In 2010 werden beelden van de keten van Facebook gehaald omdat ze te vrouwonvriendelijk werden bevonden. Of ze hun campagne zullen aanpassen, is nog niet duidelijk. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content