Wim signaleert: Wakker met cola op de modeweek
De in Casablanca geboren en in Parijs werkzame ontwerper Jean-Charles de Castelbajac stelde zijn collectie voor de 125ste verjaardag van Coca-Cola voor.
De nachten in Parijs zijn al even geanimeerd als de dagen. Gisterenavond was het Jean-Charles de Castelbajac die fashionista’s uit hun bed hield.
De in Casablanca geboren en in Parijs werkzame ontwerper stelde in concertzaal Le Trianon zijn collectie voor de 125ste verjaardag van Coca-Cola voor: vier t-shirts voor mannen, drie t-shirts voor vrouwen en een jurk met zilveren lovertjes.
Het merk werkte eerder samen met Karl Lagerfeld, Sonia Rykiel, Manolo Blahnik en Roberto Cavalli en zag in pop (art)-liefhebber de Castelbajac de geknipte figuur om het frisdrankicoon in de verf te zetten. “Het was liefde op het eerste zicht”, vertelde laatstgenoemde over zijn relatie met Coca-Cola. “Ik was slechts zestien en had nog nooit een flesje met de taille van een meisje gezien”.
De presentatie werd bijgewoond door bekenden als Dita Von Teese en ontwerper Ora-Ito. Le Trianon was voor de gelegenheid gehuld in de huiskleuren van Coca-Cola en versierd met bekende beelden uit de geschiedenis van het merk. De verjaardag zal dit najaar ook bij ons gevierd worden, onder meer met een tentoonstelling in het Design museum Gent. Dat duikt vanaf 19 november in foto’s, advertenties, ontwerpschetsen en ander archiefmateriaal van Coca-Cola.
Wim Denolf
Info: coca-cola.be, design.museum.gent.be.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier