Waarom Chanel nooit een e-shop zal hebben

© Reuters

Als het aan de president van het modehuis ligt, zal Chanel nooit een webwinkel hebben.

De president van het Franse modehuis Chanel, Bruno Pavlovsky legt aan de Britse Vogue uit waarom het merk nooit over een webwinkel zal beschikken.

Volgens Bruno ligt de waarde van het modehuis in het feit dat mensen de kledij kunnen voelen en uitproberen in een winkel waar ze begeleid worden bij hun keuze.

“Onze kledij is heel gesofisticeerd, onze sterkte ligt onder meer in de aanpassingen die we kunnen uitvoeren zodat een stuk echt op maat gemaakt is. Daarvoor moet je de stukken kunnen passen”, aldus Pavlovsky. “Dat is meer dan klantenservice, dat is gewoon de manier waarop wij ons willen onderscheiden van andere luxemerken.”

Ondanks de geruchten dat er grote plannen zijn om een online project te lanceren, zullen Chanelfans het voorlopig moeten stellen met de ‘gewone’ winkels. Parfums en beauty producten kunnen wel online besteld worden.

“We zouden handtassen kunnen verkopen op het internet, maar dat is naar mijn gevoel niet de klantenservice die we willen bieden. Om het merk te begrijpen en te appreciëren, moet je naar de boetieks komen”, sluit Bruno af. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content