Voor durvers: de bunny-oren
Marc Jacobs lanceerde de trend en sindsdien werden er heel wat celebs mee gezien: de bunny-oren.
Wie had gedacht dat de bunny-oren van playboy-modellen ooit hun weg zouden vinden naar de wereld van high fashion? En toch. Lady Gaga, de Olsen Twins en Lily Allen werden er al mee gespot. Maar het hek is pas helemaal van de dam sinds Madonna een stel satijnen oren van Louis Vuitton aanbond.
De trend komt wel degelijk van de catwalks. Eerst was er designer Luella die het haar van haar modellen liet kappen tot konijnenoortjes. Maar de echte verantwoordelijke voor dit bizarre accessoire is Marc Jacobs. Hij stuurde zijn modellen in maart dit jaar de runway op met bunny ears, toen hij zijn Louis Vuittoncollectie voor de winter presenteerde. Jacobs zegt dat hij het idee heel toevallig kreeg, toen hij een medewerker van zijn designteam een doek op het hoofd zag dragen op een manier die aan konijnenoren deed denken. “Eigenlijk hou ik ook wel van het playboy-achtige, Frans-kokette aspect ervan”, aldus de designer.
Ondertussen liggen de oren al in de rekken van Topshop. Voor 18 pond (20 euro) hebt u een paar. Wie de originele satijnen exemplaren van Vuitton wil, moet er 286 pond voor neertellen. Maar zoals altijd en in dit geval misschien nog net iets meer: wat op de catwalk of de rode loper geweldig lijkt, werkt niet altijd in de straat en lokt soms in het beste geval een meewarige glimlach uit.
Ann Heylens.
Bekijk de volledig show van Louis Vuitton op Catwalk Weekend.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier