Vivienne Westwood zet zich actief in voor het milieu

De Britse queen of fashion verkleint haar mode-imperium om het milieu te sparen en schaart zich achter de Greenpeace-campagne ‘Save The Arctic’.

De Britse queen of fashion verkleint haar mode-imperium om het milieu te sparen en schaart zich achter de Greenpeace-campagne ‘Save The Arctic’.

Vivienne Westwood staat bekend als eco-warrior en propageert al jaren een ‘kwaliteit boven kwantiteit’ filosofie. Westwood nam in het verleden al vaak het heft in handen en toont ook nu dat ze het niet enkel bij loze beloftes laat. De ontwerpster schroeft haar modelabel terug ondanks haar grote succes en overtuigde enkele A-listers om te poseren voor de ‘Save The Arctic’-campagne van milieuorganisatie Greenpeace.

‘Voel ik me schuldig over de consumptiedrang die de modewereld promoot? Wel, die vraag kan ik beantwoorden door te zeggen dat ik mijn uiterste best doe om mijn eigen bedrijf meer efficiënt en duurzaam te maken,’ vertelde de Britse ontwerpster aan The Observer. Westwood wil haar eigen label inschakelen om haar ethische en ecologische overtuigingen naar buiten te brengen.

‘Ik heb beslist om niet meer uit te breiden. In feite wil ik net het omgekeerde doen,’ aldus de 72-jarige eco-fashionista.

‘Save The Arctic’

Om haar woorden nog meer kracht bij te zetten, gaat Vivienne Westwood in zee met milieuorganisatie Greenpeace. In de nieuwe Save The Arctic-campagne schitteren Hollywoodsterren zoals George Clooney, Georgia May Jagger, Jerry Hall en Chris Martin in het T-shirt dat de ontwerpster voor deze campagne ontwierp. Ook Westwood zelf poseert voor de camera in een campagneshirt.

De beroemde fotograaf Andy Gotts MBE is de creatieve ziel achter de portretten. ‘Mensen willen Vivienne ondersteunen omdat ze zo gepassioneerd is. Ze zien haar als een bijzondere persoonlijkheid en mensen voelen zich geroepen om samen met haar te strijden’, aldus de fotograaf. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content