Verliest Burberry de rechten op beroemde ruit?
De Chinese autoriteiten hebben beslist om de rechten op de beroemde Burberry-ruit in te trekken. Het Britse modemerk gaat in beroep tegen deze beslissing.
De Chinese autoriteiten hebben beslist om de rechten op de beroemde Burberry-ruit in te trekken. Het Britse modemerk gaat in beroep tegen deze beslissing.
De beroemde ‘Haymarket’-ruit, het handelsmerk van Burberry, werd volgens de Chinese bevoegdheden niet genoeg gebruikt door het merk gedurende de voorbije drie jaren. Ze zijn van mening dat Burberry hierdoor de rechten op het alleenrecht van deze ruit verliest. Het Britse merk laat dit echter niet zomaar aan zich voorbijgaan en tekende beroep aan tegen de beslissing.
‘De Burberry-ruit blijft een geregistreerd handelsmerk, exclusief in het bezit van Burberry en geen enkele andere partij kan het patroon gebruiken zonder goedkeuring van Burberry,’ zei het label in een statement. Ze zijn ervan overtuigd dat ze de zaak zullen winnen en de ruit in het bezit blijft van Burberry.
Tot de zaak is uitgeklaard zal niemand de ‘Haymarket’-ruit mogen kopiëren. (LP)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier