TRENDS UIT MILAAN

De modeweek van Milaan was van een historisch ongezien laag niveau. De wereldwijde recessie heeft de ontwerpers niet echt tot nadenken gezet; ze bieden geen oplossingen, geen alternatieven, geen hoop. Ze lijken verlamd, als konijnen voor een autolamp. Ze concentreren zich op hun kleinste kantjes: inspiratiekloze kleren in deprimerende kleuren.

1. De mode is somber: zwart (gitzwart bij Prada), grijs, bruin, aubergine.

2. De mode is opnieuw ‘degelijk’ (alsof een pak van 2009 echt langer zal meegaan dan een pak van vorig jaar).

3. De mode is bestemd voor échte mannen. Jongens spelen niet meer mee.

4. De mode is gemakkelijk (om niet te zeggen banaal): we beleven een doe-maar-gewoon-moment.

5. Het essentiÔle stuk voor komende winter is een warme mantel.

Onze favoriete collecties in Milaan: Missoni en, geheel tegen de verwachtingen in, Gucci. Hopelijk biedt Parijs beterschap.

Jesse Brouns

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content