Tommy Hilfiger verhuist show naar London Fashion Week

Tommy Hilfiger. © GF/Tommy Hilfiger

Amerikaans modelabel Tommy Hilfiger besluit zijn halfjaarlijkse presentatie voortaan niet meer in the US of A, maar in Londen te laten plaatsvinden. Een zoveelste verlies voor de Amerikaanse modesector?

Moderedacteur Jesse Brouns fronste enkele maanden geleden al de wenkbrauwen bij de toekomst van de Amerikaanse modeweken. Onder andere paradepaardje New York Fashion Week oogt de laatste tijd bijzonder hol. De modeweek is tegelijk te lang — negen volgepropte dagen — en niet relevant genoeg: er zijn te weinig écht interessante namen. Bovendien verloor NYFW de voorbije seizoenen een pak grote merken: Hugo Boss, de Duitse pakkengigant die zich voortaan concentreert op zijn mannenlijnen, en daarom de door Jason Wu ontworpen vrouwencollectie niet langer showt. Een van de weinige vernieuwende namen op de kalender, het collectief Hood By Air, gaf er dit jaar de brui aan.Ook Rodarte en Proenza Schoulder. Beide labels showen in juli tijdens de coutureweek van Parijs. Resultaat: de komende editie van NYFW wordt met een dag ingekort, en door elkaar geschud.

De week wordt voortaan geopend door Calvin Klein en afgesloten door Marc Jacobs (net als vroeger, maar nu een dag eerder).

Tommyland in Camden

Tommy Hilfiger besloot eerder al om de metropool in te ruilen voor het zonovergoten Californië voor zijn collectiepresentatie. Nu maakt te all american boy dus bekend dat hij met zijn circus de oceaan oversteekt en voortaan op de kalender van London Fashion Week te spotten valt. In februari zei Hilfiger al dat hij het “een spannend idee” vindt om van zijn Tommyland een rondreizende show te maken. “Not being disruptive is not an option for us,” aldus Hilfiger aan Business of Fashion.

Tommy Hilfiger zal op de laatste dag van London Fashion Week showen in de Roundhouse concertzaal in Camden die perfect bij zijn circusthema past. Voor de eerste keer in zeven jaar zal ook de mannencollectie samen met de vrouwencollectie op de catwalk te zien zijn. “Mijn visie voor TommyNow was om een globaal platform te creeren dat onze shows bij een wereldwijd publiek kon brengen, net zoals een rock-and-roll world tour”, luidt het persbericht.

Net zoals de voorbije seizoenen zullen alle runwaylooks onmiddellijk beschikbaar zijn in de Tommy Hilfiger winkels, via Tommy.com en via social media. (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content