The Sartorialist-fotograaf legt brillendragers vast op gevoelige plaat

De Luxotticagroep, het grootste brillenbedrijf wereldwijd, heeft de handen in elkaar geslagen met Scott Schumann van de blog The Sartorialist. Het digitale project ‘Faces by The Sartorialist’ verzamelt beelden van interessante figuren met opvallende brillen.

De Luxotticagroep, het grootste brillenbedrijf wereldwijd, heeft de handen in elkaar geslagen met Scott Schumann van de blog The Sartorialist. Het digitale project ‘Faces by The Sartorialist’ verzamelt beelden van interessante figuren met opvallende brillen.

Scott Shumann trekt ook voor dit project de straat op met zijn camera en oog voor stijl. In onder andere New York, Milaan, Rio de Janeiro, Shanghai en Parijs gaat de blogger en fotograaf op zoek naar boeiende mensen met opvallende eyewear. Deze figuren legt hij vast op de gevoelige plaat, net zoals hij stijlvolle vogels fotografeert voor The Sartorialist.

Shumann legt uit dat hij gefascineerd is door mensen en dat hij dankzij dit project een goed beeld kan vormen van wie zijn modellen zijn en hoe het dragen van een bril hun persoonlijkheid en persoonlijke stijl beïnvloedt.

Voor Luxottica, het bedrijf dat onder andere Ray-Ban, Persol en Oakley verdeelt en brillen voor Chanel en Prada maakt, is dit project natuurlijk een absolute topper. Want zoals Shumann aanhaalt in onderstaand filmpje, hebben brillendragers steeds vaker verschillende exemplaren en dragen ze het hulpmiddel als accessoire. Voor een bedrijf dat brillen verkoopt, is dan alleen maar positief. (LP)

http://www.facesbythesartorialist.com/

http://instagram.com/facesbythesartorialist

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content