Target richt swimwear campagne op vrouwen met diverse maten en rondingen
Ondergoed en swimwear wordt steevast aangeprezen door modellen die voldoen aan het heersende schoonheidsideaal. Er wordt bovendien kwistig omgesprongen met Photoshop in de meeste campagnes. Target gooide het over een andere boeg en spreekt op die manier een erg breed publiek aan.
Zoals onderzoek inmiddels heeft aangetoond, kunnen reclamebeelden met vrouwen die geen modellenmaten hebben de verkoop boosten. Dat heeft Target goed begrepen. In hun nieuwste swimwearshoot schitteren dan ook vrouwen met diverse maten. Een slimme zet, want zo kan iedereen zich vinden in een van de gelegenheidsmodellen.
Bloggers zoals Nashelly Messina van Fabulatina, Nikki Minton van My Style Diaries, Simply Stylist’s Sarah Boyd en Chantè Burkett van Everything Curvy and Chic prijzen de nieuwe collectie aan op hun eigen, verfrissende manier. Dat reclamebeelden zoals deze nog steeds onder de noemer innovatief worden gecategoriseerd, is triest anno 2015. Diversiteit is immers zoveel boeiender dan eenheidsworst.
De ‘Target Loves Every Body’ campagne bewijst dat er voor iedereen flatterende bikini’s en badpakken bestaan. Bovendien gaat het om persoonlijke stijl en het in de verf zetten van de lichaamsdelen waar je zelf het meest trots op bent.
In onderstaande video gaan de modellen op zoek naar swimwear waar ze zich goed in voelen. Inspirerend!
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
(LP)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier