T-shirt tegen de crisis

Twee jonge Françaises besloten samen de strijd aan te binden met de crisis en richtten hun eigen T-shirtmerk “Fuck la Crise” op.

De crisis biedt ook nieuwe mogelijkheden. En dat nam de jonge Française Lucile Merra wel heel letterlijk. Amper zevenentwintig is de marketing-en communicatiespecialiste, en ze besloot op haar manier een middenvinger op te steken naar de deprimerende economische toestand. Samen met styliste Marion Benoît richtte ze haar eigen T-shirtmerk ‘Fuck la Crise’ op.

Oorspronkelijk ging het enkel om haar persoonlijke facebookslogan, maar in Frankrijk is “FlC” intussen uitgegroeid tot een fenomeen. Zelfs IMF-directeur Dominique Strauss Kahn kreeg onlangs op France 2 zo’n T-shirt toegestopt.

“Ik wil op deze manier een aanstekelijke, optimistische boodschap brengen”, aldus Lucile Merra op de site van haar merk. “Ik zocht werk toen de crisis losbarstte. En bij gebrek aan mogelijkheden besloot ik zelf iets te ondernemen. Samen met styliste Marion Benoît creÔerden we de eerste T-shirts. Ik dacht dat het iets van korte duur zou zijn, maar al snel kregen we via facebook en onze site meer dan tweeduizend vragen. We hebben intussen diverse prints en varianten op de slogan, accessoires en een babylijn en de vraag houdt aan, zowel in Frankrijk als in het buitenland.”

Maar -ironie van het lot- doordat de crisis nog lang niet achter de rug is, vinden de jonge onderneemsters maar moeilijk een zakenpartner. “Distributie is mijn domein niet en de toekomst zal daarvan afhangen”, aldus Merra.

Ann Heylens.

Een “Fuck la Crise”-t-shirt is te koop via de site en kost 25 euro.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content