Sterren kunnen 250.000 euro verdienen dankzij rodeloperjurk
Stilisten van beroemdheden klappen uit de biecht. Geld verdienen hoort er volgens hen nu eenmaal bij. ‘Het gaat om Hollywood, niet om de kerk.’
Dat Front Row plaatsjes heel wat geld kunnen kosten voor merken klinkt misschien absurd, maar is de harde realiteit in de modewereld. Wanneer een celeb zich vertoont bij een show, trekt dat de aandacht naar het merk dat de show organiseert. Fans van deze labels worden beïnvloed en zijn sneller geneigd geld over de balk te gooien om in dezelfde looks als hun idolen te verschijnen. Als je het zo bekijkt, is deze strategie een stiekeme vorm van reclame.
Gouden regen op de rode loper
Het grootste geld kan echter verdiend worden op de rode loper. Talloze lenzen zijn op dat moment immers gericht op de acteurs en actrices. Wat ze aanhebben krijgt evenveel of zelfs meer aandacht dan welke film in première gaat of welke prijzen door wie worden verdiend.
Hollywoodstiliste Jessica Paster, die onder meer Emily Blunt en Miranda Kerr tot haar klanten mag rekenen, vertelde tijdens het Vulture Festival dat sommige actrices tussen de 100.000 en 250.000 dollar kunnen opstrijken van merken. ‘Als de jurk lelijk is of slecht aansluit bij de sterren, is dat het geld niet waard, maar als ze sowieso voor een jurk in die stijl zouden kiezen, vind ik er niets mis mee om geld aan te nemen,’ klinkt het.
Collega stilist Brandon Maxwell bevestigde deze bedragen. ‘Het hele punt van een stilist aan te nemen, is dat je meer geld kan verdienen als ster. Of dat meer mensen met jou willen samenwerken. Ook de merken kunnen meer verdienen als een celeb in een jurk van hun label wordt gesignaleerd. Het draait allemaal rond geld. Het gaat om Hollywood, niet om de kerk,’ licht hij toe.
Booming business dus, die rode loperevents. (LP)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier