Stella McCartney ontwerpt virtueel strikje voor vrouwenrechten

© Reuters

De Britse modeontwerpster ontwerpt de badge voor de virtuele campagne van de ‘International Day for the Elimination of Violence Against Women’, of ook wel White Ribbon Day genoemd, op 25 november. Op deze dag is er wereldwijd aandacht voor de rechten van de vrouw en de strijd om gelijke rechten te verwerven.

De Britse modeontwerpster Stella McCartney ontwerpt de badge voor de virtuele campagne van de ‘International Day for the Elimination of Violence Against Women’, of ook wel White Ribbon Day genoemd, op 25 november. Op deze dag is er wereldwijd aandacht voor de rechten van de vrouw en de strijd om gelijke rechten te verwerven.

Het wit strikje staat symbool voor de rechten en vrijheid van vrouwen over de hele wereld. Stella McCartney wil zich maar wat graag voor dit doel inzetten. De ontwerpster zit onder meer zelf in het bestuur en probeert ze vrouwelijke ondernemers te steunen. De eer was dan ook voor McCartney om de badge en bijhorend strikje te ontwerpen. De badge zal gebruikt worden voor de virtuele campagne op Facebook, Twitter en websites van deelnemende bedrijven (zoals Gucci en Puma).

De badge ontworpen door Stella McCartney

De badge voor ‘White Ribbon Day’ kreeg een gouden jasje van Stella McCartney. “Stella stelde voor om het lintje een nieuwe look te geven om meer publiciteit te genereren voor deze dag, die nog niet bekend is bij iedereen”, dat vertelt CĆ©line Bonnaire, operationeel directeur van de Foundation for Women’s Dignity and Rights, aan Women’s Wear Daily.

De badge zal door mensen gedeeld worden op hun Facebook en Twitteracount om op die manier meer aandacht te krijgen voor het goede doel. Meer informatie op www.whiteribbon.org.au. (LVR)


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content