Stella McCartney kiest voor een ‘speelse’-wintercampagne

Voor de herfst/wintercampagne ’13 koos de Britse ontwerpster voor meer ‘edgy’ of gedurfde foto’s. Fotografen van dienst zijn Mert Alas en Marcus Piggott en ze trokken naar hartje Londen om de modellen vast te leggen op de gevoelige plaat.

Voor de herfst/wintercampagne ’13 koos de Britse ontwerpster voor meer ‘edgy’ of gedurfde foto’s. Fotografen van dienst zijn Mert Alas en Marcus Piggott en ze trokken naar hartje Londen om de modellen vast te leggen op de gevoelige plaat.Dat schrijft de Britse Grazia.

De wintercollectie van McCartney is best experimenteel, en ook de bijhorende campagnebeelden wijken min of meer af van het klassieke pad. De beelden die we al van de campagne gezien hebben, werden gemaakt door het beroemde duo Mert Alas en Marcus Piggott in de Londense binnenstad. We zien onder meer de modellen Suvi Koponen en Chiharu Okunugi in oversized-jassen of te grote truien.

Het is allemaal erg ‘streetchic’, dit gevoel stralen de foto’s ook uit, en Stella McCartney benadrukt ook dat dat de ‘vibe’ is waarrond de collectie is opgebouwd. De collectie straalt, om het in de woorden van McCartney zelf te zeggen, plezier en vrijheid uit. “Sommige dingen komen misschien nogal vreemd over, surrealistisch zelfs,” aldus McCartney over de campagne. De ontwerpster was zelf verantwoordelijk voor de styling van deze campagne.

Sterren als Rihanna en Natalia Vodianova, die het gezicht was van vorige campagne van Stella McCartney, werden al gezien in kleding uit de a/w-collectie 2013. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content