Selected opent pop-up shop bij Smets in Brussel

© Selected

Nog tot en met 12 oktober kunnen ‘Scandinavian fashion’-lovers hun hartje ophalen bij Smets Premium Store in Brussel. Het Deense vrouwen- en mannenmerk krijgt er een speciale plek in de winkel. Een must voor iedereen die houdt van edgy én betaalbare outfits.

Nog tot en met 12 oktober kunnen ‘Scandinavian fashion’-lovers hun hartje ophalen bij Smets Premium Store in Brussel. Het Deense vrouwen- en mannenmerk krijgt er een speciale plek in de winkel. Een must voor iedereen die houdt van edgy én betaalbare outfits.

Het Deense merk Selected, met een Femme- en Homme-kledinglijn, bestaat ondertussen al meer dan zestien jaar. Naar eigen zeggen ontwerpt Selected voor de sterke, kosmopolitische vrouw. Een vrouw die zeer modebewust is en houdt van een edgy kantje in haar garderobe. De Selected Homme-lijn is dan op zijn beurt voor de hedendaagse man, een mix tussen casual en de klassieke gentleman.

Polkadots en western

In de pop-up store bij Smets vind je de gloednieuwe najaarscollectie in de winkelrekken. Voor de vrouwenlooks lieten de creatievelingen bij Selected zich door twee inspiratiebronnen leiden. Enerzijds de Japanse kunstenares Yayoi Kusama die een enorme voorliefde heeft voor polkadots en grafische prints. Dit vertaalt zich in het spelen met prints, in plaats van het spelen met kleuren. Zwart en wit krijgen dus de hoofdrol.

De tweede inspiratiebron was het natuurgerichte westerngevoel uit Latijns-Amerika. Etnische borduursels op hemdjes en shirts, maar ook militair geïnspireerde jasjes met een strakke en scherpe snit. Dat men hier koos voor neutrale aardetinten is dus geen verrassing.

Sean Penn

Dé persoon waarop de Selected-mensen zich baseerden voor de jeanscollectie was de Amerikaanse acteur Sean Penn. Hij straalt authenticiteit uit met zijn zelfverzekerde, coole attitude. Selected wilde de denimlooks een volwassen styling geven. Een strakkere look in plaats van de traditionele denim man.
Wat de gewone collectie betreft, geeft Selected Homme een twist aan de klassieke gentleman. ‘Strak in het pak’, maar dan met een edgy, moderne feel. De warme, donkere en rijke tinten zoals zwart, marine, bruin en grijs vinden hier hun weg. Bovendien wil Selected texturen mengen en lagen creëren, zodat elke man er zich goed bij voelt.

Absurditeit

De Selected-collecties worden nog leuker als je een kijkje neemt naar de promotiecampagne. De Deense merk schakelde de Deense topfotograaf Mingo in. Hij kreeg de opdracht om het Selected DNA te vatten in een shoot. Het resultaat is een erg surrealistische najaarscampagne met ware kunstfoto’s.

Niets aan de beelden is gephotoshopt, wat op het eerste zicht erg onwaarschijnlijk lijkt. Voor de foto op het strand liet Mingo een vrachtwagen kiezeltjes, een treinspoor en een gigantische vis aanrukken. Ook de lift op de tweede campagnefoto werd echt op het strand geïnstalleerd. Net als de aap die in de derde foto een hoofdrol speelt. Fashion met een hoek af dus. (AB)

Selected bij Smets Premium Store – Nog tot en met 12 oktober – Leuvensesteenweg 652 / Brussel

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content