Schoen voor Assepoesters

Kartell, gespecialiseerd in plastic design, waagt zich voor het eerst aan mode.

Kartell sinds de jaren vijftig gespecialiseerd in plastic design, waagt zich voor het eerst aan modeartikelen. De Italiaanse meubelfabrikant associeert zich met het ietwat obscure merk .normaluisa voor een paar schoenen.

Uitgangspunt: Hoe zou Assepoester in de eenentwingste eeuw geschoeid worden? Het resultaat draagt de naam Glue Cinderella, een kleine collectie transparante balletslippers in gekleurd plastic (in klassiek beige, donkerblauw of wit, maar eventueel ook doorzichtig, of in mauve, groen of Kartell-rood). De schoenen worden in dezelfde machines gemaakt als de meubels van Kartell, volgens de nieuwste injectietechnologieÔn.

Het idee komt van Lorenza Lutti, de dertigjarige marketingmanager van Kartell. Zij zocht naar een leuke manier om drie van haar passies te combineren: mode, accessoires en design. “Voor mij is Kartell niet louter een designmerk, maar een authentiek lifestyle-brand”, aldus Lutti. Kartell is al zestig jaar lang leidinggevend op het gebied van experimenten met plastic. Transparantie is een van de fundamenten van het merk. “Toen ik begon na te denken over een schoenencollectie lag het voor de hand om ook die producten ons DNA te geven. Samenwerken met .normaluisa, een merk dat ik al ken, en bewonder, sinds de oprichting, lag voor de hand.”

De Glue Cinderellas worden officieel gelanceerd tijdens de show van .normaluisa, op 26 september in Milaan. Vanaf januari volgend jaar liggen ze in de winkels.

Jesse Brouns

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content