SATC geeft vrouwen nieuwe stijlboost
De tweede SATC-film veroorzaakt een rush op spullen die Carrie en haar vriendinnen dragen.
Dat de vier dames van Sex and the City veel vrouwen aangezet hebben tot het omgooien van hun garderobe is een feit. En nu de tweede SATC-film eraan komt, blijkt ook het stijlgevoel weer te stijgen. Tenminste toch in Groot-Brittannië. Want volgens eBay.co.uk kent de verkoop van alles wat gerelateerd kan worden met de vier trendy vriendinnen in de aanloop naar de release een explosie. Zo namen vooral de Manolo Blahniks een hoge vlucht. Afgelopen week vervijfvoudigde hun verkoop.
Tutu’s, geïnspireerd op de stijl van hoofdrolspeelster Carrie, zouden afgelopen week tot 65 procent meer zijn verkocht, terwijl tulbanden, zoals die door de New Yorkse diva’s gedragen worden bij hun bezoek aan Abu Dhabi in de volgende film, eveneens dubbel zo goed scoren als voorheen. De gepersonaliseerde kettingen waar Carrie zo van houdt, blijven ook nog altijd bijzonder gegeerd.
“De plotse populariteit van tulbanden toont dat ondanks het feit dat de SATC-outfits uitzinnig zijn, vrouwen toch niet kunnen wachten om zich de nieuwste Carrie-look aan te meten”, zegt een eBay-woordvoerder aan Vogue. “Veelzijdigheid is de sleutel van Sex and the City. Aangezien ze met vier zijn, is het makkelijk om bij één van hen inspiratie te vinden”.
De film wordt wereldwijd gelanceerd op 27 mei. Vanaf de komende weken zal het straatbeeld er dus weer een stuk gedurfder en kleurrijker uitzien.
Ann Heylens.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier