Sainsbury’s stemt advertenties in realtime af op het weer

© Sainsbury's

De Engelse retailer Sainsbury’s pakt uit met een bijzondere campagne: op zonnige dagen zullen schermen een luchtig gekleed model afbeelden, maar wanneer het frisser wordt, zal de advertentie zich daar ook aan aanpassen.

Het Verenigd Koninkrijk, dat is high tea, landhuizen met verzorgde tuinen en… onverwachte regenbuien. Dat weet ook Sainsbury’s: de winkelketen heeft er zelfs haar laatste reclamecampagne op afgestemd. Dankzij live updates en geotargeting zal een passant van een scherm waarop een Sainsbury-advertentie staat, altijd de juiste outfit voor het juiste moment te zien krijgen. Een zonnige dag? Dan zie je een model in een lichte outfit. Wordt het wat frisser of begint het te plenzen? Dan komt er een jasje bij.

Sainsbury's stemt advertenties in realtime af op het weer
© Sainsbury’s

Ook andere merken pasten hun marketing eerder al eens aan op het weerbericht. Zo maakte outdoorspecialist The North Face al een Spotify-playlist die alleen te beluisteren viel op momenten dat het regende in je regio. LaRedoute kleedde al eens een model warm of lichter aan naar gelang van het weer en ook Burberry viel in 2012 al op met een op het weer geïnspireerde campagne. (EK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content