Parijs: Givenchy, Watanabe, Tao

Givenchy bleek een afknapper. Interessanter was de collectie van Junya Watanabe.

Riccardo Tisci van Givenchy is hoofdredacteur van de nieuwe aflevering van A Magazine, het in Antwerpen gemaakte ontwerpersblad. De show van Givenchy, in Carreau du Temple, was een afknapper. De collectie was grotendeels gebaseerd op een enkele gimmick: een spel met gekruiste banden, vooraan of achteraan in tops verwerkt. Het slotgedeelte van de show was vulgair, met afgebleekte jeans waarin zwartlederen lappen waren verwerkt, overmaatse Swarovski-kristallen, en zwarte bikerleggings met witte bliksemschichten. Je vraagt je af voor wie de stukken met kristallen studs waren bestemd. Ik moest soms denken aan de collecties van Walter Van Beirendonck voor W<. Maar die waren guitig en geinig, en bestemd voor een jong publiek.

Veel interessanter was de zomercollectie van Junya Watanabe, die we in de showroom gingen bekijken: een totale trip naar Afrika, zoals veel andere collecties deze week. De manier waarop Watanabe met Afrika speelt is naar ons gevoel zowel eerlijker als moderner dan bij de concurrenten, met authentieke waxstoffen en draagbare kleren voor alle dag.

Tao, een jonger merk onder de Comme des Garçons-paraplu, brengt komende zomer liefdesuniformen, met onder meer ultrakorte, bolle jasjes met bloemenprints en Sergeant Pepper’s-sluitingen. Mooi.

Jesse Brouns

Voor een uitgebreid fotoverslag:
www.knack.be/weekend/nl/mode/defiles/parijs

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content