Pakjes van JBC retourneren gaat voortaan via pendelaars

© Getty

Modeketen JBC laat zijn pakjes voortaan retourneren door pendelaars. Het bedrijf gaat daarvoor in zee met de Luikse start-up Hytchers. Dat heeft JBC aangekondigd.

Online shoppen en je pakje thuis laten leveren is erg makkelijk, maar niet echt ecologisch. Zeker niet als je de vele retourzendingen erbij telt. Daarom stapt JBC vanaf begin 2020 over naar Hytchers voor zijn retourpakketjes. Klanten die online een bestelling hebben geplaatst, maar die willen retournere, kunnen voortaan terecht in een JBC-winkel of bij Hytchers. Die start-up werkt met pendelende automobilisten, die pakjes vervoeren en leveren die op hun pendelroute liggen. In ruil krijgen die pendelaars aankoopbonnen.

Concreet moeten klanten hun retourpakketje aankondigen op het online platform van Hytchers en afgeven in een centraal inzamelpunt. Een pendelaar levert het pakje af in een ander inzamelpunt bij de bestemming. Op die manier hoeft er geen extra koerier of postbode ingezet te worden, want de pendelaar legt gewoon zijn vaste route af.

Hytchers is sinds 2017 actief met zijn deelsysteem voor kleine pakjes. Vandaag zit het bedrijf uit Luik al aan een community van10.000 gebruikers.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content