Ontwerper bij Burberry, Christopher Bailey, ligt onder vuur

© Reuters

Financieel geruzie ten huize Burberry.

Financieel geruzie ten huize Burberry.

De investeerders van het modelabel Burberry zijn boos op de huidige creatieve directeur en CEO, Christopher Bailey. Zo zou zijn jaarlijkse salaris veel te hoog liggen (bijna 30 miljoen euro) en de investeerders weigeren om hem dit bedrag uit te betalen. Wij denken dan: is Christopher Bailey bijna 30 miljoen euro waard voor wat hij al gerealiseerd heeft voor Burberry?

Het antwoord op deze vraag is, ja. Zo heeft het label, sinds Bailey er in 2011 kwam werken, een tweede adem gevonden. Zowel financieel als creatief gaat het beter met dit Britse label dan ooit tevoren. Eerst was Bailey enkel creatief directeur, maar begin dit jaar werd hij ook nog CEO. Hij probeerde het traditionele kantje van Burberry weg te werken en het een moderne en fashionable toets te geven. Sinds zijn aantrede wordt het label niet langer geassocieerd met voetbalsterren of bikinibabes, maar is het een merk voor iedereen. Bailey heeft er dan ook voor gezorgd dat het label nu een waarde heeft van meer dan 4 biljoen euro.

En daar wil Bailey nu voor beloond worden met een forse, jaarlijkse uitbetaling. Maar daar gaan de investeerders niet mee akkoord. Bailey diende het van het antwoord dat hij in het laatste jaar al werd benaderd door twee grote modelabels. Hiermee geeft hij aan dat hij zich openstelt voor andere merken en zich ook, zonder probleem zo lijkt het, kan losmaken van Burberry. Misschien toch even nadenken, investeerders? En Bailey even nadenken over dit torenhoge bedrag? (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content