Ontdek de modespot van Knack Weekend

Op woensdag 26 augustus verschijnt de nieuwe modespecial van Knack Weekend. Met het begeleidende animatiefilmpje slaat Knack Weekend een nieuwe weg in.

Op woensdag 26 augustus verschijnt de nieuwe modespecial van Knack Weekend. Met de begeleidende tv-spot, een volledig Belgisch animatiefilmpje, slaan Knack Weekend en reclamebureau TBWA in Brussel een nieuwe weg in.

Toonaangevende rol
“We werken al jaren voor de bladen van de Knack-familie”, zegt art director Frederik Lateur, die samen met copy writer Chiara De Decker het concept bedacht. “We hebben hard gewerkt aan de herkenning van de verschillende bladen. Zo was de stem van Chantal Pattyn de voorbije jaren een vast element in de tv- en radiospots van Knack Weekend.”

Met een nieuwe baseline – “Knack Weekend inspireert” – wordt meteen een nieuw concept gelanceerd, verduidelijkt Lateur: “De opdracht was een multi-inzetbare campagne die voor verschillende specials aangepast kan worden, zowel de modetrilogie als de woonspecials en de culinaire nummers. Het modieuze animatiefiguurtje in de spot benadrukt de informerende en toonaangevende rol van het blad. We konden haar verschillende outfits aantrekken, en de komende maanden zul je haar nog vaker zien.”

De hippe meid in de tv-spot kwam tot leven op de tekentafel van illustrator en animator Kristof Luyckx, in opdracht van productiehuis Monodot. “Er is vaak overleg gepleegd over de kleding die het model zou dragen, met welke looks we haar zouden associĆ«ren en zelfs wat haar “loopje” zou zijn. Foto’s gebruiken heeft meteen consequenties op het vlak van auteursrechten, en dus kwamen we al gauw bij een animatiefilmpje uit. De getekende aanpak sluit goed aan op de ontwerperswereld waarover Knack Weekend vaak bericht, en er zijn ook geen honderd manieren om iemand uit een blad te doen stappen.”

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Talent ondersteunen
De soundtrack werd aangeleverd door Frederik Heuvinck en Dag Daeldeman, respectievelijk zanger en drummer van de Vlaamse electropopband A Brand, die inmiddels drie albums opnam en deze zomer de single Can’t help it uitbracht. “Zestig procent van een tv-spot wordt gedragen door de muziek. Frederik en Dag versterken het hedendaagse gevoel en roepen meteen het beeld van een catwalk op. Bovendien is het spotje daarmee een honderd procent Belgisch product. Knack Weekend ondersteunt zelf ook vaak Belgisch talent, onder meer met zijn Designer van het Jaar.”

En die nieuwe stem? “Die is van Studio Brussel-presentator Kirsten Lemeire (33, WD). Ze heeft een warm timbre, is thuis in de culturele sector en is zelden te horen als reclamestem. Dat unieke doet haar goed bij Knack Weekend passen. Net als Chantal Pattyn destijds.”

Wim Denolf.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content