Nieuw merk en lagere prijzen bij La Perla

Lingerieproducent La Perla brengt het nieuwe merk Villa Toscana uit en laat zijn prijzen met 25 procent dalen.

Italiaans lingeriemerk La Perla brengt een nieuw label op de markt: Villa Toscana. Onder die naam zal behalve lingerie ook badmode en loungewear uitgebracht worden. De introductie van Villa Toscana maakt deel uit van de nieuwe strategie van het bedrijf, waarbij ook de prijzen zakken.

Drie hoofdmerken

La Perla wil terugkeren naar haar core business als producent van corsetten en tijdloze items en rationaliseert daarom haar merkenportefeuille. Volgens La Perla zijn er in de loop van de jaren immers teveel verschillende labels bijgekomen, die de klant op de duur verwarren. Het nieuwe Villa Toscana, La Perla en La Perla Studio worden voortaan de drie hoofdmerken van het bedrijf. Black Label, Limited Edition en de bruidsmerken worden geïntegreerd in La Perla. Anna Club, Aquasuit en Joelle gaan op in Villa Toscana. Malizia en Glamour worden bij La Perla Studio ondergebracht. Occhi Verdi, Grigio Perla en Nero blijven zelfstandig opereren.

Goedkoper

Goed nieuws ook voor wie droomt van La Perla-lingerie. De prijzen worden met 25 procent omlaag gebracht. Een setje van La Perla kost voortaan ongeveer 200 euro, een set van Villa Toscana tussen 100 en 200 euro en één van La Perla Studio gaat voor minder dan 100 euro over de toonbank.

La Perla – opgericht in 1954 door Ada Masotti – werd een jaar geleden overgenomen door de Amerikaanse investeringsmaatschappij JH partners. De nieuwe eigenaars voerden onmiddellijk een ingrijpende sanering door. Op het hoofdkantoor in Bologna werden 365 mensen ontslagen. Momenteel worden nog 400 van de in totaal 1200 medewerkers deels door de Italiaanse regering betaald, zodat het bedrijf deze mensen niet hoeft te laten gaan.

La Perla heeft 60 eigen winkels, 40 franchise filialen en 2500 verkooppunten wereldwijd.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content