Modemuseum plaatst Belgisch schoenentalent op voetstuk

Elisabeth Claes © FFI

Naar aanleiding van de expo ‘FootPrint – Het Spoor van schoenen in de mode’ en de #ikkoopbelgisch campagne, zetten het MoMu en Flanders Fashion Institute 14 hedendaagse Belgische schoenkenmerken in de kijker.

Vrouwen en schoenen, het is een affaire waar zelfs Shakespeares woorden tekort voor zouden schieten, dat bewijst ook het succes van de expo ‘FootPrint’ in het Antwerpse Modemuseum. Ter ere van de #ikkoopbelgisch campagne van het FFI zal de tentoonstelling tussen 24 november en 14 februari elke week een ander Belgisch merk op een voetstuk plaatsen.

Letterlijk dan: de installatie bestaat uit een sokkel in de museumhal waar afwisselend het werk van Nathalie Verlinden, Rombaut, Elisabeth Claes, Stefan Meuwissen, Ellen Verbeek, Thiron, Atelier Content, Morobé, Alex Schrijvers, Kim Wille, Kristel Peters en Tim Van Steenbergen in de kijker gezet zal worden.

Kaat Debo, directeur MoMu: “De expo FootPrint zelf toont meer dan 400 unieke stukken, als museum zijn we heel blij om met het project een platform te kunnen bieden aan schoenentalent van eigen bodem!”

Jasmijn Verlinden, communicatiemanager FFI: “De lijst met Belgische modemerken is lang en divers. #ikkoopbelgisch is dan ook weggelegd voor alle budgetten en stijlen. Met de ‘Belgian shoe talent in the picture’ actie onderstrepen we dat schoenontwerp van bij ons niet enkel museumwaardig, maar ook draagbaar is.”

Footprint – het spoor van schoenen in de mode loopt nog tot 14 februari 2016 in het Antwerpse ModeMuseum

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content