Missoni wil goedkopere lijn lanceren

© Reuters

Het is nog niet bekend wanneer de collectie op de markt komt.

Het Italiaanse modehuis Missoni wil een goedkopere lijn lanceren. Dat zegt Margherita Missoni, de kleindochter van de oprichters van het huis. De gekende visgraatprint is geliefd bij vele modekenners, maar jammer genoeg niet betaalbaar voor iedereen. Daar wil Margherita verandering in brengen voor een goedkopere lijn op te richten. “Als je relevant wilt blijven in de modewereld moet je evolueren”, zegt ze tegen de Wall Street Journal. “Het plan zit nog in een beginfase en we weten nog niet wanneer de eerste collectie gelanceerd zal worden”, voegt ze eraan toe.

Het idee voor de vernieuwing ontstond na een succesvolle samenwerking in met de Amerikaanse keten Target in 2011. De collectie was toen onmiddellijk uitverkocht. Toch is ze dat niet opnieuw van plan. “Ik denk niet dat ik onze bekend print op een budgetlijn zoals die voor Target zou kunnen zetten”, zegt de ontwerpster. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content