Marion Cotillard poseert als stijlvolle nachtraaf voor Dior
Voor de nieuwe campagne voor Lady Dior trok Franse actrice Marion Cotillard naar Parijs. Ze presenteert de looks die Raf Simons ontwierp voor de pre-herfstcollectie van Dior.
Voor de nieuwe campagne voor Lady Dior trok Franse actrice Marion Cotillard naar Parijs. Ze presenteert de looks die Raf Simons ontwierp voor de pre-herfstcollectie van Dior.
De lichtstad vormt het decor voor de nieuwste campagne van Dior. Marion Cotillard, muze en vaste ambassadrice voor Dior, kruipt in de rol van nachtelijke femme fatale. Het hectische verkeer op en rond de Pont Alexandre III wordt gevisualiseerd door de lichtstroken die kunstig in beeld werden gebracht door fotograaf Craig McDean.
De collectie die wordt voorgesteld is de pre-herfstlijn die Raf Simons ontwierp voor Dior en drie nieuwe versies van de Lady Dior handtas. Vogue Thailand en Harper’s Bazaar Brazil zijn de eerste modemagazines die de reeks zullen onthullen. Op de website van Dior volgt op donderdag 23 oktober een kortfilm die eveneens door McDean werd gecreëerd.
Cotillard is sinds 2008 het gezicht voor Lady Dior en sierde al heel wat campagnes voor het label. De voorbije jaren resulteerde dit in heel wat stijlvolle printcampagnes en kortfilms van de hand van onder meer David Lynch en John Cameron Mitchell. Voor de webreeks Lady Dior Web Documentary schreef en zong ze bovendien het nummer ‘Lily’s Body’.
Het kiezen voor muzen uit de film- en muziekwereld in plaats van modellen is een trend die vaak heel wat boeiende resultaten oplevert en de merken in kwestie meer aanzien bezorgt. Voor de sterren is het een handige manier om zichzelf op een glamoureuze wijze in de kijker te plaatsen. Een win-winsituatie voor beide partijen die reclame meer diepgang geeft en een persoonlijkheid koppelt aan een modemerk. (LP)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier