Madonna poseert voor Louis Vuitton

De Queen of Pop prijst de luxueuze hand-en reistassen van Vuitton aan.

Louis Vuitton snoeit duidelijk niet in zijn reclamebudget. Want het Franse lederwarenhuis blijft uitpakken met grote namen in zijn publiciteitscampagnes. Na Sean Connery is het nu de beurt aan de Queen of Pop om de luxueuze hand-en reistassen aan te prijzen. Madonna poseert voor de lente-en zomercollectie 2009.

De vijftigjarige diva werd vereeuwigd door modefotograaf Steven Meisel, met wie ze al samenwerkte in 1992. Hij maakte toen de gewaagde foto’s voor haar boek ‘Sex’. En ook nu is het resultaat gedurfd. Madonna neemt een uitdagende pose aan. Ze zit op een retro-caféstoel in een decor dat doet denken aan een rokerige Parijse bar uit de jaren ’40. Ze draagt een ultrakorte rok, ethnische sandalen, armbanden met zebramotief en uiteraard een luxueuze Vuitton-tas aan haar schouder.

Het beeld geeft de sfeer weer die ook werd opgeroepen tijdens het defilé van Vuitton in oktober, dat enthousiast werd onthaald. Marc Jacobs, de Amerikaanse creatief directeur van Vuitton, presenteerde toen een dynamische en vrolijke collectie op de binnenplaats van het Louvre. Hij liet zijn modellen onder muziek van Edith Piaf als vrijpostige Parisiennes over de catwalk lopen.

“Ik wou een campagne die tegelijkertijd gewaagd, maar ook sensueel en suggestief is. Om dat te kunnen overbrengen, hadden we een absolute topartieste nodig. En dat is Madonna voor mij”, aldus Marc Jacobs. Dat aan de fotosessie met de wereldster dan ook een prijskaartje van 10 miljoen dollar hangt, ontkent hij. “We zijn ver onder dat bedrag gebleven”, aldus de Vuitton-directeur.

De reclameaffiches zijn wereldwijd vanaf februari volgend jaar te zien.

Caroline Lallemand/Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content