Louis Vuitton schaart zich achter Unicef: ‘We willen een verschil maken voor kinderen in nood’
Het Franse luxehuis brengt een exclusief armbandje en ketting ‘Silver Lockit’ op de markt. Een deel van de verkoopopbrengst wordt geschonken aan Unicef. ‘We willen het verschil maken voor kinderen die getroffen worden door natuurgeweld, conflicten en epidemieën.’
Unicef is de organisatie binnen de Verenigde Naties die zich inzet voor het welzijn van kinderen in noodsituaties overal ter wereld. Deze kinderen worden door Unicef beschermd, de organisatie voorziet hen ook van water, voedsel, gezondheidszorg en onderwijs. In een periode waar de conflict- en rampgebieden amper nog te overzien zijn, is alle hulp dus welkom. Het Franse modelabel Louis Vuitton wil daarom ook haar (edel)steentje bijdragen.
Vanaf 13 januari wordt de ‘Silver Lockit’, in een armband- of halskettingversie (500 euro per stuk), te koop aangeboden. 180 euro per verkocht item gaat naar Unicef. ‘Unicef is een betrouwbare partner en sterke leider in humanitair beleid. Samen kunnen we echt een verschil maken voor deze kinderen in nood’, aldus Michael Burke, CEO van Louis Vuitton.
Louis Vuitton zet ook een online actie op via sociale media. Met de hashtag #MAKEAPROMISE wordt iedereen aangemoedigd om een foto te nemen van een ‘pinky promise’, een teken dat kinderen vaak gebruiken om iets te beloven. ‘Als kinderen een belofte maken, dan menen ze het ook. Het zijn beloftes die recht uit het hart komen’, vult de CEO nog aan. (AB)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier