Linda Evangelista (49) is gezicht nieuwe ‘Fast Food’-campagne van Moschino

De zomer moet nog goed en wel uitbreken, maar bij de modehuizen zitten ze al met hun hoofd bij het volgende herfstseizoen. Onder meer Moschino toonde een ‘sneak-preview’ van hun komende herfstcampagne met in hoofdrol niemand minder dan Linda Evangelista.

De zomer moet nog goed en wel uitbreken, maar bij de modehuizen zitten ze al met hun hoofd bij het volgende herfstseizoen. Onder meer Moschino toonde een ‘sneak-preview’ van hun komende herfstcampagne met in hoofdrol niemand minder dan Linda Evangelista.

Linda Evangelista is een vaste waarde binnen de modellenwereld. Dit 49-jarige model, die ook een televisiecarrière ambieerde (zo speelde ze in verschillende videoclips), draaide al mee in de jaren 90 en mag zich ook vandaag nog steeds aan de top van de modellenwereld plaatsen.

Zo werd ze gevraagd door Jeremy Scott, het creatieve brein achter Moschino, om model te staan voor de nieuwe campagne van het label. Bovendien is het de eerste campagne van Scott sinds hij werd aangenomen door Moschino. Fotograaf van dienst is niemand minder dan Steven Meisel, die eerder al campagnes verzorgde voor onder meer Prada, Balenciaga en Diesel. De link tussen deze ‘pop’-collectie van Scott en Linda Evangelista is niet ver te zoeken: de verschillende ontwerpen zitten vol met referenties naar de jaren negentig én Linda Evangelista is een van de bekendste modellen uit deze periode. 1+1=2.

Voor de herfstcollectie liet Scott zich vooral inspireren door fast food en zorgde meteen voor een absolute must-have handtas: de rode clutch met een gele M in het midden (een verwijzing naar McDonalds, het walhalla van de fastfoodliefhebber). Of de Iphone-hoes met frietjes is ook uitgegroeid tot een zeer gegeerd object. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content